duminică, 16 octombrie 2016

Briose cu broccoli


Daca norii ar avea gust de broccoli, cu siguranta asa ar arata - precum aceste briose :-) . Desi broccoli-ul ne place, parca cu aceste briose chiar am dat o super-lovitura :-)!

Ingrediente pentru 5 briose mari:
- 120g broccoli fiert al dente
- 2 catei de usturoi
- 3 galbenusuri- 2lg ulei masline
- putin cascaval ras fin (cam 1 lingura)
- patrunjel tocat, dupa gust
- 150g de iaurt gras
- 50g de faina si un varf de cutit de praf de copt (am "scapat" 60g de faina de fapt si am completat cu 1 lingura de lapte ;-) )


Broccoli-ul, fiindca am folosit din cel congelat, l-am pus putin la fiert impreuna cu cateii de usturoi (fiindca mi s-a stricat presa de usturoi :-)) ), apoi am scurs de apa in care au fiert, am mutat intr-un bol si am zdrobit totul grosier, cu furculita. Am adaugat 3 galbenusuri, uleiul, cascavalul, iaurtul, patrunjelul, iar la urma faina cu putin praf de copt. Am pus hartiile de briose in forma de briose si am impartit aluatul in mod egal. Apoi am dat la cuptorul preincalzit la 180grade, 30-35 de minute, pana au trecut testul scobitorii. Se mananca dupa ce s-au mai racit un pic, daca aveti atata rabdare :-)) la noi au disparut intre timp.. Pofta buna! :-)




8 comentarii:

  1. Buna ziua,

    Care este proportia corecta la retete (fiindca vreau sa fac zilele acestea si briosele cu broccoli si batoanele cu spanac) in cazul in care folosim oua intregi(cu albus si galbenus)?


    Multumesc,

    Alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      O cantitate absolut exacta nu va pot spune deoarece am facut retetele numai asa cum le-am prezentat - folosind numai galbenusul. In principiu, daca adaugati si albusul, v-as recomanda sa mai puneti o lingura de faina per albus si ar trebui sa iasa bine :-) . Zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Multumesc mult pentru explicatii!

    Zi frumoasa,

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu smântână merge în loc de iaurt?

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua
    As dorii sai dau lui bebe de 8l1s , nu sunt înecăciose ca și painea?
    Încă nu am dat brioșe pana acum și de asta întreb.
    Va mulțumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, daca copilasului i-au mai fost oferite alimente-bucati, puteti sa incercati aceste briose. Nu sunt innecacioase, dar au o textura usor umeda, usor lipicioasa, caracteristica, datorita broccoli-ului (la fel sunt si cele cu conopida). Sunt moi, se pot rupe/musca cu usurinta, dar daca nu este cat de cat copilul invatat cu bucatele, nu cred ca sunt chiar o optiune buna, ar putea sa i se para prea gumoase si sa nu poata gestiona ok (daca se lipesc de exemplu de cerul gurii, precum un dumicat de miez de paine).

      Ștergere