marți, 6 decembrie 2016

Pancakes cu afine si fulgi de ovaz


"Love, love, love" - cam asta-mi canta pe fundalul gandurilor cand dau iama-n proviziile de afine congelate - gustul usor acrisor, mirosul de vara, movul din farfurie ... :-)

Pentru 6 pancakes (in poze se observa ca le-am decupata, initial marimea lor este cea fireasca, nitel mai mari decat podul palmei) am folosit:
- 70g de afine congelate bob cu bob
- 2 linguri cu fulgi de ovaz
- 50g de mascarpone Granarolo
- 3 galbenusuri (daca folositi ou intreg, puneti numai doua)
- 80ml de lapte
- 100g de faina alba
- 1 varf de cutit de bicarbonat

 Am pus in blender galbenusurile, afinele direct din congelator, fulgii de ovaz si mascarponele si am mixat bine-bine. Pasta super-mov rezultata am pus-o intr-un bol, am adaugat laptele, faina si bicarbonatul (puteti folosi si praf de copt).

Am incins bine tigaia non-aderenta pentru clatite, apoi am lasat la foc mic (6 din 9 ca si intensitate pe scala plitei mele electrice - orientativ) si am pus cate un polonic de compozitie in mijlocul tigaii. Textura compozitiei este destul de vartoasa, asa ca trebuie sa intindeti putin aluatul cu ajutorul polonicului, in forma rotunda pentru pancake.


Cand clatita are bule de aer pe suprafata sa, o intoarceti cu ajutorul unei spatule si o mai lasati cam tot atata timp si pe partea cealalta.

Din cauza contrastului de culoare pare ca suprafata clatitei se rumeneste prea tare, dar cata vreme nu exagerati cu tinutul ei pe foc, este doar facuta perfect :-) . Cand s-au racit putin, eu le-am decupat in forma de floare, am uns fiecare clatita cu mascarpone (este ataat de cremos cel de la Granarolo), am presarat miez de nuca macinat marunt (atentie, nu se recomanda copiilor prea mici, care se pot ineca) si am "montat" in forma de mini-turn. Pofta buna :-) !



4 comentarii:

  1. Ce pot pune în loc de mascarpone? Bebe 11 luni și 1 săptămână, inca nu am introdus mascarpone, doar mozarella, ricotta, brânză de vaci (cumpărată/facuta în casă). Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca se preteaza bine si ricotta sau chiar si branza de casa daca e "lungita" cu o lingurita de smantana, ca sa fie un pic mai cremoasa. Cu placere :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat inseamna 70 g afine? Cam o lingura-doua?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu am posibilitatea de a masura acum, dar as zice 3 linguri pline, poate chiar 4.
      In orice caz, daca este prea lichida compozitia, se adauga un pic mai multa faina.

      Ștergere