luni, 22 mai 2017

Tarta cu ciuperci si crenvursti cu pui

   

De data aceasta sunt doua retete la un loc fiindca noua ni s-au parut doua preparate potrivite ca arome, impreuna :-). Plus de asta, va incurajez sa incercati crenvurstii preparati in casa, deoarece se fac cu un minim de efort si nu se compara ca ingrediente cu ceea ce gasim pe piata in materie de mezeluri (de altfel, din punctul meu de vedere, contraindicate copiilor cel putin pana isi iau buletinul :-)) )


Reteta pentru tarta
Pentru blat am amestecat:
- 100g de unt rece
- 150g de faina alba
- 2-3 linguri de apa rece

Am amestecat cu o furculita aceste ingrediente, pana ce am obtinut un aluat cu aspect de firimituri. Apoi am framantat rapid cu mainile, pentru a mentine in continuare ingredientele reci si a omogeniza aluatul. Daca timpul permite, aluatul se poate infolia in folie alimentara si lasa la frigider 1 ora sau chiar se poate congela pentru o utilizare ulterioara.

Aluatul l-am intins in foaie subtire intr-o tava cu diametru de 20cm (tava mica; pentru o tava mai mare, se adapteaza cantitatile), am intepat din loc in loc cu furculita si am dat 10 minute la cuptorul preincalzit la 200 de grade.

Intre timp, m-am ocupat de umplutura:
- 2 ciuperci champignon mari
- jumatate de ceapa alba
- putin ulei
- 120g de cascaval ras
- 50g de mozzarella
- marar


Ciupercile si ceapa tocate marunt le-am tras putin intr-o tigaie cu 1 lingura de ulei si putina apa - atentie! este practic vorba de a inabusi, nu de a cali, pentru ca este un preparat baby-friendly. Se adauga marar tocat si se amesteca la foc mic pana ce se evapora aproape integral lichidul. Nu se pune prea multa apa din prima, deoarece si ciupercile isi lasa zeama lor.

Am scos dupa cele 10 minute aluatul din cuptor, am pus ciupercile si ceapa, iar deasupra am presarat amestecul de cascaval si mozzarella (verificati mereu continutul de sare din acestea, chiar daca are peste 1 an copilasul care va manca din tarta).
Se mai pune la cuptor intreaga tarta, la 180 de grade, 20-30 de min sau pana ce capata o crusta frumoasa.


Reteta pentru crenvursti
- 250g de piept de pui, taiat cubulete
- 30g de unt gras
- 50ml de lapte (sau stoc de pui, daca aveti)
- 2 catei de usturoi
- 1 varf de lingurita de nucsoara
- 1 varf de lingurita de boia de ardei iute
- 1 lingura rasa de gris

Printr-o maniera deosebit de complicata, toate aceste ingrediente se pun in...blender :-) si se zapacesc acolo bine de tot, pana ce se obtine o pasta fina. Cu ajutorul unei lingurite se pun cate 2-3 lingurite din aceasta pasta pe un dreptunghi de folie alimentara. Apoi se ruleaza, se face cate un nod la capete si se repeta pana ce se termina compozitia. Dupa primul crenvursti va veti prinde cam cat de gros/subtire/strans trebuie rulat, iar asta depinde mult si de cat timp va pune la dispozitie copilul din dotare. Cum eu am fost pe o fuga asemanatoare maratoanelor, recunosc ca mi-au iesit niste caltabosi gigantici :-)) (5 la numar, cu aceste cantitati), dar va tin pumnii voua sa va iasa niste crenvursti subtirei si delicati :p.

** Posibil sa va enerveze nitel si folia alimentara care stim bine ca se lipeste de orice atinge; in mod cert o alternativa la folie este folosirea de intestine si masina de tocat cu dispozitivul de umplere pentru carnati montat.


Se pune pe foc mare o oala incapacatoare, cu apa, pana ce apa clocoteste. Apoi se da focul la un nivel mediu. Bun. Caltabosii...aaaa, crenvurstii rulati si legati bine la capete se cufunda in apa clocotita si se lasa sa fiarba la foc potrivit 35-40 minute. Se scot pe o farfurie, se lasa sa se raceasca si se taie folia. Se tamponeaza cu un servet de hartie, se acopera si se lasa la frigider cateva ore inainte de a-i servi. Pofta buna :-) !


** Am avut un stres legat de a pune folia alimentara sa fiarba atata vreme, insa s-a comportat impecabil, nu si-a modificat absolut deloc textura sau aspectul.



4 comentarii:

  1. Folia alimentara nu devine toxica la temperaturi inalte? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ioana, intradevar, folosirea foliei alimentare la temperaturi ridicate este un subiect relativ controversat, in ideea in care sunt surse care spun ca ar deveni toxica. Insa, in anumite tari (Spania, de pilda), sunt mamici care mi-au spus ca exista astfel de folie alimentara pe care este anume specificat faptul ca este termorezistenta. Nu stiu daca exista deja si la noi, dar ma voi uita cu atentie prin magazine cu prima ocazie. Am considerat ca folosesc extrem de rar si nu reprezinta un pericol, insa daca doresti sa eviti orice risc, poti folosi intestin si se fac precum carnatii obisnuiti :-) Se umple intestinul cu compozitia de mai sus si se fierb crenvurstii astfel obtinuti :-).

      Ștergere
  2. Buna! Ieri am facut si eu crenvurstii si au fost un succes! Nu am fost impacata sa folosesc folie de plastic asa ca am folosit tifon si a fost foarte ok. Tifonul l-am clatit de cateva ori in apa calda inainte sa il folosesc.
    Multumesc pt reteta! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-au placut! Asa este, folia la temperaturi mari este destul de controversata. Multumesc si eu pentru pontul cu tifonul, nu m-as fi gandit la aceasta varianta :)!

      Ștergere