duminică, 8 octombrie 2017

Ravioli (de casa) cu spanac si dovleac


Fidea de casa mai facusem, mi se pare un procedeu relaxant, chiar si-n lipsa unei masini de facut paste. La ravioli ma tot gandeam de cateva zile; imi doream un strop de culoare in farfurie, si am oscilat intre verdele spanacului si rozul sfeclei, urmand ca pe viitor sa incerc si cu sfecla. De data aceasta, spanacul aluatului mi s-a parut ca se potriveste cel mai bine cu portocaliul umpluturii. 


Pentru 5 ravioli mari (1 portie generoasa) am folosit:
* Aluat: 
- 3 galbenusuri
- 3 lingurite ulei de masline
- 1 catel de usturoi crud, dat pe razatoarea mica
- 10 cubulete de spanac tocat congelat, fiert si scurs foarte bine, insumand in final 40g
- 1 lingurita rasa de busuioc
- faina, cat "inghite" aluatul (se pune treptat, atat cat e necesar)

*Umplutura:
- 100g de dovleac placintar congelat, fiert si scurs foarte bine, insumand in final 50g
- 50g de branza de vaci
- 1 varf de cutit de nucsoara

* Pentru servire: cascaval sau parmezan ras foarte fin; sau un sos de unt topit, amestecat cu putin stoc de legume; sau smantana; cateva frunze de busuioc proaspat.



(1)Am pus pe blatul de lucru putina faina, galbenusurile, uleiul, spanacul (fiert si scurs foarte-foarte bine intr-un tifon), usturoiul si am inceput sa framant cu buricele degetelor, adaugand putin cate putin faina, pana am obtinut un aluat ca o plastilina un pic mai rigida (2). Am impartit coca (trebuie sa fie complet nelipicioasa!) in doua parti egale si am intins in foaie foarte-foarte subtire (3) fiecare jumatate. Am asezat 4 gramajoare din umplutura (alcatuita din amestecul tuturor ingredientelor de mai sus) (4), apoi am uns cu apa printre gramajoare si am acoperit cu a doua foaie (5). Rolul apei este de a "sigila cele doua foi. Se preseaza bine aluatul printre "gramajoare" si apoi se taie (de preferat cu un dispozitiv special pentru ravioli, dar in lipsa lui se poate folosi un cutit de taiat pizza sau un cutter de biscuiti) (6). 


Marginile de aluat ramase le-am mai framantat cu un strop de faina (devenisera lipicioase din pricina apei cu care le unsesem), am mai intins coca pentru cel de-al cincilea ravioli. Am mai sigilat o data marginile, cu ajutorul unei furculite. Am asezat pe hartie de copt intr-o tava mica (7), am acoperit cu folie alimentara si am dat peste noapte la congelator. A doua zi, am pus apa la fiert, iar cand a inceput sa clocoteasca, am dat focul mai mic, am pus (direct din congelator) ravioli cu grija in apa si am lasat sa fiarba inca 5 minute dupa momentul in care ravioli s-au ridicat la suprafata apei. Se scot cu grija, cu ajutorul unei spumiere si se servesc cu ce va place mai mult din variantele de mai sus. Pofta buna :-) !


**Desigur, umplutura se poate adapta dupa preferinte.
**Se pot fierbe si imediat ce au fost alcatuiti, eu nu am avut timp si a trebuit sa ii congelez, observand astfel ca se comporta foarte bine si in situatia asta.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu