miercuri, 13 decembrie 2017

Orez cu lapte, mere si dovleac placintar



Orezul acesta cu lapte, caldut si bun, poarta-n el aroma Craciunului, asa ca am facut o mica repetitie de atmosfera :-) si l-am oferit pe post de cina. Aceasta varianta, la cuptor, are un rezultat mai inchegat si putin mai uscat ca si textura. Daca doriti o textura mai cremoasa, este deajuns sa urmati toti pasii cu exceptia adaugarii de oua si bagatului la cuptor.


Pentru o portie generoasa am folosit:

- jumatate de cescuta (mica, de cafea) de orez
- 1 cescuta si jumatate (aceeasi cescuta folosita la masurarea orezului) de lapte
- semintele de la jumatate pastaie de vanilie
- jumatate de mar, fara coaja, taiat cubulete
- 1 mana de cubulete dovleac placintar (am avut gata congelat, portionat)
- 2 galbenusuri (sau 1 ou intreg)
- 1 varf de cutit de scortisoara
- 1 varf mic de cutit de nucsoara
- putin unt

Orezul l-am pus la foc mediu, impreuna cu laptele si semintele de vanilie, amestecand continuu pana am obtinut textura unei mamaligi mai moi. Este important sa amestecati continuu ca sa nu trebuiasca apoi azvarlita craticioara cu totul - laptele cu orez se lipeste foarte repede de fundul vasului daca nu se amesteca continuu in el.

Intr-o tigaita am pus la "calit", cu putin unt si un strop de apa cubuletele de mar si dovleacul, scortisoara si nucsoara.


Am pus peste orezul cu lapte marul si dovleacul "calite", am lasat un pic sa se raceasca aceasta compozitie (daca doriti, puteti sa va opriti cu reteta aici si sa serviti orezul in varianta sa mai moale, cremoasa) si am adaugat pe rand cate un galbenus, amestecand energic dupa fiecare. Amestecul rezultat l-am turnat din craticioara intr-un vas ramekin cu capacitate de 250 ml, uns cu unt, si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 25-30 de minute, pana ce a capatat o culoare rumena la suprafata. Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu