joi, 14 decembrie 2017

Pizza vegetariana cu blat cu dovleac


Mergand pe reteta de succes a unei mai vechi pizza, cea cu blat de sfecla, de data aceasta am inclus dovleac placintar in aluat, iar pentru umplutura am folosit o combinatie pentru care am o mare slabiciune: dovlecel, verdeata, branza. Oricat de necuvenita-i lauda de sine, marturisesc ca abia a mai ramas pizza pentru copil, i-am pandit fiecare dumicat, doar-doar mi-o mai ramane mie ceva si din portia ei :-))

Acestea fiind spuse, pentru o pizza pentru 2 persoane, am folosit:
* Aluat:
- 80g piure de dovleac placintar (adica dovleacul fiert, scurs de apa si zdrobit cu furculita)
- 150g de faina alba (plus 1 lingura pusa deoparte)
- un sfert cub de drojdie proaspata dizolvata in 50ml de apa calduta
- 1 lingura ulei de masline

*Pentru umplutura:
Sosul l-am pregatit tragand 5 minute in tigaie, la foc mic, 3 linguri sos de tomate, 1 lingura ulei de masline, un varf de cutit busuioc si unul de oregano, 1 catel mic de usturoi dat pe razatoarea mica (sau zdrobit)
- 50g cascaval ras
- jumatate de dovlecel, numai pulpa, taiat fasii subtiri, cu ajutorul peeler-ului de legume
- jumatate de ceapa alba mare, taiata solzisori
- 1 lingura de patrunjel (sau marar) tocat
- un cub de branza telemea ras, desarat in prealabil.

Pentru aluat, am amestecat toate ingredientele si am framantat repede, apoi am acoperit bolul cu folie alimentara si un stergar de bucatarie si am lasat o ora la dospit. Apoi am mai adaugat o lingura de faina aluatului cat sa il pot intinde cu usurinta,  in strat subtire, direct pe hartia de copt. Pe margine am pus cascavalul ras si am pliat. In centru am intins uniform sosul, am pus solzisorii de ceapa, feliile de dovlecel, patrunjelul, branza rasa. Marginea am uns-o cu galbenus si am bagat la cuptorul preincalzit la 190 de grade, 30 de minute.



Spre deosebire de blatul cu sfecla, acesta a iesit un pic mai putin pufos si un pic mai mult crocant, o textura absolut delicioasa, efectiv am infulecat pizza direct din tava :-), asa ca va recomand calduros sa o pregatiti si serviti imediat, proaspat scoasa din cuptor! Pofta buna :-) !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu