vineri, 12 ianuarie 2018

Tarta cu dovlecel


Daca si voi sunteti fani dovlecel, va recomand sa aruncati o privire si peste Colectia "Retete cu dovlecel".
Iar daca va plac tartele in general, poate le incercati si pe acestea (majoritatea sunt baby-friendly si contin si aceasta eticheta; cele care nu sunt pentru copii, se recunosc usor dupa ingrediente :-) ).

Aceasta tarta cu dovlecel am pregatit-o pentru cina - este foarte usor de facut, se poate adapta cu ce ingrediente aveti in frigider (puteti folosi alte branzeturi sau chiar un mix de) si este la fel de gustoasa si a doua zi, rece ori incalzita.

Pentru blat, reteta pe care o folosesc de obicei este, pentru o forma de 20cm diametrul, urmatoarea:
- 100g unt rece
- 150g de faina alba
- 2-3 linguri de apa rece

Dar, pentru un pic de variatie pe aceeasi tema, de data aceasta, am pus in plus si 1 lingurita de oregano si numai 50g de unt. De restul, am completat cu 50g de branza de vaci. Se framanta rapid si se ajusteaza cantitatea de faina, deoarece in combinatia aceasta intra ceva mai multa faina, pana ce se obtine un aluat maleabil, omogen, care se ia de pe maini si de pe peretii bolului. Blatul astfel obtinut, cu branza de vaci, iese mai putin sfaramicios, dar mai crocant decat cel simplu.

Am intins pe blatul de lucru tapetat cu putina faina un strat subtire de aluat si l-am pus in tava; am intepat din loc in loc cu furculita si l-am lasat vreo ora la frigider (nu este obligatoriu acest pas).

Pentru umplutura, am folosit:
- 1 dovlecel mic, spalat si taiat rondele cat mai subtiri
- 2 galbenusuri (sau 1 ou intreg)
- 2 linguri cu varf de smantana (aprox. 120g)
- 1 lingura cu varf de parmezan (se poate folosi si telemea desarata, rasa; ori mix din ambele)
- 1 lingura de marar proaspat tocat
- 1 lingura de cascaval ras
- putina nucsoara

Tava cu aluat am bagat-o 10 minute la cuptorul preincalzit la 200 de grade, apoi am turnat amestecul format din smanatana, galbenusuri, parmezan, marar, nucsoara si am asezat deasupra rondelele de dovlecel. Am mai dat la cuptor 30 de minute, apoi am presarat lingura de cascaval ras pe deasupra tartei si am mai lasat 10 minute la cuptor. Pofta buna :-) !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu