sâmbătă, 28 octombrie 2017

Batoane cu fructe si cereale (fara lactate)


In continuare fulgii de ovaz sunt piua-ntai in topul preferintelor, dar se pot inlocui cu alti fulgi care va plac, desigur. La mare cautare au ramas si afinele. Prilej sa-i fur si eu copilei cate-un baton, sa-l amestec cu iaurt, banane si migdale si o lingurita de nutella si sa-mi alcatuiesc "pe repede-nainte" un super-dejun sau gustare. 


Pentru o forma de cozonac am folosit:
- 125g de afine (o caserola mica)
- 12 linguri pline cu fulgi de ovaz macinati grosier
- 1 mar mare, decojit
- 100ml de apa
- 2 linguri pline de migdale crude
- 3 galbenusuri (sau 2 oua intregi)

Am pus in blender fulgii de ovaz impreuna cu migdalele si am macinat grosier. Am varsat totul intr-un bol, apoi am pus in blender marul decojit si taiat bucati, impreuna cu cei 100ml de apa. Am rasturnat totul in bol, peste fulgii de ovaz si migdale. Am adaugat galbenusurile, am amestecat bine, apoi am pus afinele si am amestecat usor, cu o spatula, pentru a nu le zdrobi prea tare. 
Am turnat in strat subtire, de 1-2cm, intr-o tava non aderenta (important aspect!) de cozonac. Se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade, cam 35 de minute sau pana ce capata o culoare usor rumena la suprafata. Se lasa sa se raceasca pe un gratar. Cand sunt inca fierbinti, batoanele sunt moi, umede. Pe masura ce se racesc, se incheaga. Asadar, se pot manca in ce varianta va plac mai mult. Eu le-am oferit reci (in deplasari) sau caldute (cu iaurt pe deasupra). Pofta buna :-) !

Daca va plac batoanele, va recomand sa incercati si:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu