luni, 27 mai 2019

Crackers cu fulgi de ovaz si legume


Sunt satiosi, cu un gust similar unor biscuiti integrali si de aceea noua ni s-a parut ca merg bine alaturi de niste afine proaspete (si banane, desi nu-s in fotografii). Nu exceleaza ca aspect, dar compenseaza prin simplitatea ingredientelor si a prepararii :-).


Pentru un aluat intins pe un sfert din tava mare a cuptorului am folosit:
- 100g fulgi de ovaz macinati fin
- 130ml de apa fierbinte
- 50g de cascaval ras
- 60g de dovlecel ras (se poate folosi si sfecla rasa, morcov ras sau chiar o combinatie din cele trei)


Fulgii i-am macinat fin, iar peste ei am turnat apa fierbinte, am adaugat si dovlecelul si am amestecat cu o furculita. Am pus si cascavalul si am omogenizat bine ceea ce va arata, daca veti incerca si voi aceasta reteta,  ca un aluat foarte cleios. 

Important este, cu ajutorul furculitei, sa fie cat mai bine omogenizate ingredientele. Aluatul astfel obtinut, l-am intins cu facaletul intre doua foi de copt, in strat subtire, de 5mm grosime. Am dezlipit incet hartia de deasupra, am transferat foaia de copt pe care era aluatul deja intins in tava cuptorului, am trasat incet cu ajutorul varfului unui cutit zonele de "taiere" ale crackers-ilor si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 25 de min. 

In functie de performantele cuptorului, grosimea aluatului sau cat de crocanti/moi va doriti acesti crackers, va recomand sa ii verificati dupa 15-20 min. Sunt moi cat sunt inca fierbinti (din cauza cascavalului),  mai crocanti imediat ce s-au racit si din nou moi/usor gumosi a doua zi.
Se taie cu cutitul, pe locurile deja trasate, atunci cand s-au racit. 

De altfel, combinatia dovlecei+banane nu este pentru prima data cand ne cucereste - va recomand sa incercati si reteta de Briose cu dovlecei si banane - iar afinele le folosesc destul de des, atunci cand nu le mancam crude, la tarte/biscuiti/batoane/clatite/budinci... 

Iar daca va plac in mod deosebit texturile crocante, crackers ori grisine, puteti arunca o privire si pe retetele de rontaieli crocante cu un click AICI.

Pofta buna :-) !

*ATENTIE*: strugurii, afinele, rosiile cherry si alte asemenea, se recomanda a se oferi copiilor sub 4 ani taiate in doua sau in patru, pe lungul bobului !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu