luni, 3 iunie 2019

Beef Wellington cu carne tocata si cartofi la cuptor


Beef Wellington cu carne tocata este... special conceput pentru cei care nu-si cauta cu lumanarea dureri de cap, grabitii, ostenitii, parintii :p . N-am vrut nici sa demonstrez ca sunt vreun Gordon Ramsay al cvartalului, asa ca, fara mustrari de constiinta, am fentat versiunea clasica. 


Am framantat aluatul din 100g unt rece, 100g smantana grasa si 130g faina alba. Adica un soi de biscuiti100/100/100. Pentru mai multe retete derivate de la aceasta reteta, va recomand un click AICI :-) . 
Ideal este ca procedeul de framantare si intindere a foii de aluat sa nu dureze prea mult, astfel incat ingredientele sa ramana reci. Daca untul incepe sa se topeasca sub caldura mainilor si aluatul sa devina lipicios, se mai adauga putina faina.


Pentru umplutura am folosit (fara sa fie aceasta reteta clasica de Beef Wellington, ci doar inspiratia din propriul frigider):
- 500g carne de vita tocata
- 1 morcov ras
- jumatate de dovlecel ras, scurs de zeama
- 1 ceapa tocata
- 1 ou batut
- condimente dupa gust: chili, busuioc, paprika si patrunjel tocat
- putin unt

Legumele si carnea le-am tras in tigaie cu putin unt si condimente, le-am inabusit cateva minute. Am lasat deoparte sa se raceasca, apoi am adaugat jumatate din oul batut si am omogenizat.

Aluatul l-am intins in foaie subtire, in forma dreptunghiulara, de lungimea unei forme de cozonac. Am intins pe o harte de copt si nu direct pe blatul de lucru pentru a putea rula ulterior mai bine cu tot cu umplutura. Am pus in mijlocul aluatului umplutura si am invelit-o in aluat. Am rulat cu ajutorul hartiei de copt de dedesubt si am transferat in forma de cozonac. Ideal este ca plierea aluatului sa fie cat mai festa si lateralele de aluat sa se lipeasca dar sa nu se si suprapuna deoarece la acele puncte de suprapunere, unde aluatul e mai gros, posibil sa se incruzeasca putin. Am uns cu restul de ou batut si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade,   aprox. 40 min.


Pentru garnitura, am curatat 1 kg de cartofi (recomand din cei cu coaja alba si subtire; cei cu coaja inchisa la culoare se inmoaie asemeni celor pentru tocanita), i-am taiat pai, i-am amestecat intr-un bol cu 2 linguri ulei de masline, usturoi granulat, paprika, cimbru si i-am intins uniform pe tava mare a cuptorului, tapetata cu hartie de copt. Stau deodata cu beef wellington la cuptor si se mai inters de pe o parte pe alta cu o spatula, la jumatea timpului, pentru a se coace uniform. Pofta buna :-) !

*Aceasta este o varianta vegetariana, de Beef Wellington fara... beef :-)) si cu aluat de foietaj din comert in locul aluatului preparat in casa (motiv pentru care nu incadrez la baby-friendy aceasta reteta) - AICI. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu