luni, 12 septembrie 2016

Briose surpriza (cu dovleac si cascaval)


Aceste briose sunt deosebite deoarece....ascund ceva :-). Am pitit in mijlocul lor un ingredient-surpriza, care le face sa se evidentieze. Vedeti mai jos despre ce este vorba :-)


Pentru 6 briose mari, am folosit:

- 110g de dovleac taiat cuburi, fiert si scurs
- 2 linguri seminte de dovleac crude
- 3 curmale deshidratate, fara samburi
- 4 galbenusuri (*daca folositi oul intreg, puneti 2 oua mari in loc de 4 galbenusuri)
- scortisoara dupa plac 

Aceste ingrediente se pun in blender, se amesteca bine, apoi se toarna intr-un bol, peste care am mai pus:

- 70g unt topit la microunde si lasat un pic sa se racoreasca
- 150g de faina
- 1 lingurita de praf de copt

Am amestecat cu o furculita toate aceste ingrediente, obtinand un aluat vascos, lipicios. Am asezat 6 hartii de briose in tava pentru briose, am pus cate o lingura de compozitie in fiecare forma, apoi cate un cub marisor de cascaval, apoi inca o lingura de compozitie, iar la final am mai presarat 2 linguri de seminte de dovleac deasupra.


Briosele astfel obtinute le-am pus la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de 35-40 minute, pana ce trec testul scobitorii.
In functie de cat de bine ascundeti "surpriza", aceasta poate sa nu fie deloc vizibila in timpul coacerii, sau poate sa "erupa" ca un mic vulcan daca nu are indeajuns aluat pus deasupra. In ambele cazuri, va asigur ca efectul vizual si olfactiv este garantat :-) !
Briosele se pot consuma si reci, insa va sugerez sa le mancati caldute, astfel incat cascavalul din interior sa ramana moale. Daca nu le mancati pe loc, sunt suficiente 10-15 secunde la microunde (750W) pentru a inmuia mijlocul-surpriza. 

Uitati-va pe pozele de mai jos, veti vedea si cum arata mijlocul brioselor proaspat scoase din cuptor. Pofta buna! :-)






6 comentarii:

  1. bună! poate e o întrebare stupidă, dar cum ai fiert dovleacul? eu știu că se coace :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, nu este stupida intrebarea :-) Am curatat dovleacul, l-am taiat cubulete si l-am pus in apa, intr-o craticioara, pe foc. L-am lasat pana ce a intrat furculita cu usurinta in el.

      Ștergere
  2. Mulțumesc! Mi-a fost teamă că se înmoaie prea tare, dacă îl fierb așa. Voi încerca și eu rețeta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere :)! Se inmoaie, cam precum cartoful dulce, fiert. Dar daca scurgeti intr-o sita apa si respectati proportiile cantitatilor din reteta, compozitia finala nu o sa fie prea moale :)

      Ștergere
  3. Minunata reteta! Ador retetele dumneavoastra! Ma bucur ca v-am descoperit :) Presupun ca e ok daca fierb la aburi dovleacul? (steaming)? As prefera sa procedez asa pentru ca dovleacul sa nu isi piarda din propietati prin fierbere. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc tare mult si sper sa gasiti mereu retete pe placil intregii familii, dintre cele pe care le public :).
      Sigur, in toate retetele cu dovleac (doar daca nu e special mentionat altfel) se poate folosi in locul celui fiert atat dovleac facut la abur cat si dovleac copt la cuptor.

      Ștergere