miercuri, 11 octombrie 2017

Mic bufet aniversar


De acest mini-bufet sunt mandra in mod special nu fiindca este cine stie ce inginerie culinara la mijloc, ci fiindca a fost un heirup de ultim moment, retetele au derivat una din alta, si am reusit sa alcatuiesc un mini-tort, briose si biscuitei, complet baby-friendly in timp record :-) . Asadar, daca va treziti cu chef de vreun party spontan, nu va panicati, poate va inspira ideile de mai jos. 


In ce priveste briosele, m-am folosit de reteta de Chec cu legume, cu diferenta ca am dublat toate cantitatile (mai putin uleiul, caci am ramas fara, asadar a intrat si un pic mai putin de dublul cantitatii de faina) si am pus in tava de briose. Nu, nici hartiute de briose n-am avut, dar am folosit cu succes hartie de copt, indesata in gaurile tavii de briose :p. Apoi am racit briosele pe un gratar, iar cand au fost complet reci, le-am scos din hartii.






Pentru tort, am mers la sigur si m-am folosit de reteta de Briose "negresa" cu cartof (fara lactate). Dupa acelasi tipar: am dublat cantitatile. Am impartit aluatul in 4 forme ramekin cu capacitate de 250ml, apoi am racit "blaturile" pe un gratar si am uns fiecare blat si imbracat tortul folosind o cutie si jumatate de mascarpone si un pumn de afine (pentru degrade-ul de pe exterior). Afinele le-am tras in tigaie cu un pic de apa, apoi le-am trecut prin strecuratoare. A rezultat un fel de sirop gros, pe care l-am amestecat cu putin mascarpone si am imbracat tortul. Din pulpa de afine ramasa, au rezultat biscuitii.


** In mod curios, intensitatea movului de la baza tortului s-a diminuat dupa ce a petrecut tortul nitel timp in frigider. Asadar, daca aveti posibilitatea, serviti-l indata ce l-ati "colorat".






Derivati din reteta ACEASTA, biscuitii i-am realizat astfel: pulpa de afine (2-3 linguri adica), o banana coapta, zdrobita cu furculita, 100g branza de vaci si vreo 10 linguri de fulgi de ovaz macinati grosier le-am pus intr-un bol. Apoi am amestecat, am turnat putina apa, am lasat sa se umfle fulgii si sa se lege compozitia si am asezat gramajoare in tava cuptorului tapetata cu hartie de copt. Am turtit gramajoarele si am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, cam 20 de minute, pana s-au rumenit frumos. Ca fel principal - pulpe de pui la cuptor cu cartofi scaldati in rozmarin. Si-apoi...sa-nceapa petrecerea :-) ! 








2 comentarii: