vineri, 10 noiembrie 2017

Paine cu praz si seminte


Grisinele cu praz ne-au cucerit acum multa vreme, asa ca, de data aceasta am vrut sa incerc sa il folosesc si la paine. In combinatie cu faina integrala si un mix de seminte, prazul s-a potrivit la fix :-).


Pentru o painica am folosit:

- 100g faina integrala
- 150g faina alba
- 20ml ulei de masline
- 70g de iaurt grecesc
- 1 tija de-un deget praz, tocat
- 50ml de apa calduta in care am dizolvat jumatate cub de drojdie proaspata
- 1 lingura seminte de floarea soarelui (plus extra pentru coaja painii)
- 1 lingura seminte de dovleac (plus extra pentru coaja painii)
- 1 lingura seminte de susan pentru coaja painii
- 1 galbenus pentru uns painea

Intr-un bol am pus faina integrala, faina alba, prazul tocat, semintele de dovleac si cele de floarea soarelui usor zdrobite, iaurtul, uleiul, apoi apa calda in care am dizolvat drojdia.


**Atentie! Iaurtul trebuie sa fie la temperatura camere si NU rece!

Se framanta 3-4 minute si, se mai adauga 1-2 linguri de faina daca aluatul este prea lipicios. Iese un aluat mai vartos, ca o plastilina nitel mai densa, care se ia de pe maini si de pe peretii bolului. Se acopera bolul cu folie alimentara si cu un stergar si lasa la dospit, la loc caldut, cam o ora. 

Apoi am pudrat putin blatul de lucru cu faina si am impartit aluatul in 3 parti egale, fiecare parte am rulat-o sub forma unui snur, apoi am facut o "codita impletita" :-) pe care am sigilat-o la capete si, painica astfel obtinuta, am asezat-o intr-o tava de chec unsa cu putin ulei de masline. Am acoperit iar cu folie si am mai lasat 10 minute la loc caldut, la dospit. Am uns apoi cu un galbenus painea si am presarat cateva seminte de floarea soarelui, de dovleac si susan. 


Am dat-o la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30 de minute, apoi imediat ce am scos-o din cuptor, am scos-o din tava si am infasurat-o intr-un stergar. 


In felul acesta, painica se pastreaza moale, frageda, iar coaja nu se intareste peste masura. A doua zi, la dejun, am feliat-o cu un cutit zimtat. Pofta buna :-) !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu