marți, 11 decembrie 2018

Chiftelute crocante cu broccoli


Perioada eruptiei dentare vine la pachet cu o apetenta crescuta pentru alimente usor crocante, asa ca am adaptat pana si chiftelutele, inlocuind pesmetul obisnuit cu un pesmet facut in casa, cu o granulatie mai mare, pentru un rezultat mai crantanitor.


Asadar, pentru 11 chiftelute (va pot iesi mai multe ori mai putine si in functie de cat de mari le faceti) am folosi:

- 250g de broccoli fiert
- 150g mozzarella rasa
- 1 ou
- 3 felii de paine prajita
- busuioc uscat si usturoi granulat, dupa gust (cam jumate de lingurita rasa din fiecare)


Am pus la fiert broccoli (am avut congelat, dar se poate folosi si cel proaspat, bineinteles).
Cat timp au fiert buchetele de broccoli am prajit painea, ceva mai tare decat in mod obisnuit si am lasat feliile sa se raceasca. Le-am pus in blender si le-am macinat grosier, apoi pesmetul rezultat l-am transferat intr-o farfurie adanca.

Intr-un bol am amestecat bine mozzarella rasa, broccoli maruntit cu furculita, oul, condimentele (puteti fierbe 2 catei de usturoi la un loc cu buchetele de broccoli daca nu doriti sa folositi usturoi granulat) si 3 linguri cu varf din pesmet. Am modelat niste "guguloaie" ca si cand as fi facut perisoare, ar fiecare "guguloi" l-am tavalit in farfuria cu pesmet, apoi l-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt. Dupa ce am asezat toate cele 11 "guguloaie" in tava, le-am presat pe fiecare cu furculita, si le-am mai presarat pesmet pe deasupra. Am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade, 15 minute pe o parte si 15 minute pe cealalta parte.


Se scutura in tava surplusul de firimituri si se pot servi ca si gustare, ori garnitura. Noi le-am incercat cu iaurt alaturi, dar si cu un sandwich cu pate de ficat si au mers grozav si cu o pulpa de pui la cuptor. Pofta mare :-) ! 

Puteti gasi mai multe idei de chiftelute AICI.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu