duminică, 30 ianuarie 2011

Ardei umpluti



De ce anume ai nevoie:
  1. 700 gr carne tocata amestec de vita si porc (de preferat mai multa vita decat porc, se gaseste la casoleta)
  2. 15 ardei grasi
  3. 400 ml bulion
  4. 4-5 lnguri de ulei
  5. 2 linguri faina
  6. 250 gr orez cu bob rotund pentru sarmale
  7. o ceapa mare
  8. 1 ou
  9. 1 cartof potrivit
  10. patrunjel si marar (cat iti place)
  11. sare, piper, cimbru, o lingurita legume deshidratate sau vegeta, 2 lingurite boia dulce
NOTA: Eu am avut numai 10 ardei grasi medii ca marime, asa ca mi-a mai ramas un bol mic de umplutura cu care am facut 20 de sarmale micute.

Ceapa de taie marunt si se pune la calit in 2-3 linguri de ulei. Cand sticleste, se ia de pe foc si se adauga o lingurita de boia dulce si se omogenizeaza. Se adauga carnea tocata, orezul, oul batut, 200 ml de bulion, piper, sare, putin cimbru, legumele deshidratate, patrunjelul tocat si mararul. Chit ca aroma nu este poate la fel de puternica, eu am un borcanel cu marar uscat si-mi vine mai usor sa pun cat doresc de mult. Aceasta este, deci, umplutura.

Separat, ardeii se spala si li se taie capacul, cartoful se curata si el si se taie rondele subtiri, ca si capac pentru ardei. Se umplu ardeii, lasand cam un cm liber pana la margine si se potriveste cat mai fest cate o felie de cartof pentru fiecare ardei. Se pun toti ardeii intr-o oala, astfel incat sa stea cat mai inghesuiti, sa se imprieteneasca unul cu altul :). La fierbere se vor inmuia si "relaxa" asa ca risca sa cada daca nu stau inghesuiti. Se acopera cu apa cu 1-2 lingurite de sare,  ceva mai sus de jumatatea ardeilor si se lasa cu capac pana incep sa fiarba la foc potrivit, apoi la foc mai mic pentru o ora.

Intr-o tigaie se incinge restul de ulei, se pun cele doua linguri de faina si se amesteca bine-bine sa nu faca cocoloase, se adauga bulionul (restul de 200 ml) cu o lingurita de boia. Cu polonicul se ia putin din zeama in care fierb ardeii si se pune peste, se omogenizeaza bine si se toarna sosul rezultat peste ardei. Se mai lasa la fiert inca 15 min. Timpul de fierbere poate sa difere in functie de mai multe aspecte, asa ca e bine sa incerci carnea din mijlocul unui ardei ca sa te asiguri ca e bine facuta. Se servesc calzi, cu smantana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu